Cushman & Wakefield wycenili w swoim ubiegłorocznym raporcie wartość sprzedaży internetowej w Polsce na 4,864 mld USD za rok 2012. Uplasowało to nasz e-commerce na zaszczytnym 15 miejscu na świecie. Cushman & Wakefield uwzględnił w zestawieniu też wielkość rynku – na tej podstawie zajmujemy 17. pozycję.
Polacy lubią zakupy w Internecie. Nasz kraj pod względem wartości zakupów online jest razem z Czechami najszybciej rozwijającym się rynkiem Europy. Ponadto, jak wynika z omawianego raportu Cushman & Wakefield, rynek sprzedaży internetowej w Polsce wyprzedził w 2012 roku wartością sprzedaży nie tylko Czechy, ale też Hiszpanię. Czyli nie tylko lubimy, ale potrafimy kupować i sprzedawać w sieci.
Tymczasem, coraz trudniej zyskać nowych klientów. Metodą ułatwiającą ich zdobycie jest zapewnienie bezpieczeństwa dokonywanych e-zakupów, markowe oraz oryginalne produkty, jak też szybkość dostawy.
Takie bezpieczeństwo zapewniają sklepy internetowe producentów. Jest takim projektem Sklep Polka Intymnie. Jest to sklep producenta, który gwarantuje bezpieczeństwo przeprowadzonych zakupów, oryginalne produkty oraz ich dostępność.
Sklep internetowy Polka Intymnie zawiera produkty Verco. To, między innymi, sześć marek ginekologicznych dedykowanych kobietom. Trzy spośród nich są wiodącymi na polskim rynku medycznym.
Sklep Polka Intymnie to również produkty okulistyczne. Verco posiada w portfolio firmę OFTA, która jest właścicielem innowacyjnych marek okulistycznych.
Chociaż z technicznego punktu widzenia sklep internetowy jest jak typowy serwis internetowy, to jednak związana z jego funkcjonowaniem filozofia plasuje go w przestrzeni odmiennych narzędzi. Pytanie, czy przyszłość e-commerce na pewno związana jest z rozwojem sklepów internetowych? Wirtualny sklep nie musi istnieć, a producent może sprzedawać swoje produkty detalicznie zainteresowanym podmiotom. Kulturowe nawyki konsumentów okazują się jednak bardzo silne.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz